.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توزیع قبض‌های گاز با تعرفه‌های جدید از اواخر بهمن

شانا نوشت:جواد اوجی گفت: قبض های گاز با تعرفه های جدید (هدفمند شدن یارانه گاز) از اواخر بهمن ماه سال جاری به دست مشترکان خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که قبض های گازی که این روزها به در منازل هموطنان ارسال می شود، بیشتر مربوط به روزهای قبل از هدفمند شدن یارانه هاست، افزود: تنها 20 تا 23 روز (قبض های گاز 40 روزه هستند) از قبض های گازی که ظرف دو سه هفته آینده به در منازل مردم خواهد آمد، مربوط به تعرفه های جدید هدفمند شدن یارانه هاست و 20 روز بقیه آن بر اساس تعرفه قبل از هدفمند شدن یارانه محاسبه شده است.

وی با یادآوری این که شرکت ملی گاز از سال گذشته مقدمات لازم را برای تفکیک کنتورهای گاز در بخش های خانگی و تجاری را در دستور کار قرار داده بود، گفت: این شرکت کنتورهای مورد نیاز برای این کار را از سال گذشته از تولید کنندگان داخلی خریداری و در انبارهای شرکت های گاز استانی ذخیره کرده است.

200 هزار کنتور گاز در کشور مجزا شد

معاون وزیر نفت در امور گاز با تاکید بر این که استقبال مردم برای تفکیک کنتورهای گاز خوب بوده است، گفت: تا کنون بیش از 200 هزار کنتور در سراسر کشور متقاضی داشته که مجزا شده است.

وی با بیان این که هم اکنون هر خانوار مصرف کننده گاز می تواند در صورت تمایل و بدون هیچ گونه محدودیتی، کنتور گاز خود را مجزا کند، گفت: شرکت ملی گاز توانایی تفکیک کردن کنتورهای گاز بخش های خانگی را ظرف 48 ساعت دارد.

اوجی گفت: بر اساس قانون، سازمان نظام مهندسی کشور از این پس می بایست ساختمان های جدید را بر اساس کنتورهای مجزا طراحی کنند.

معاون وزیر نفت خاموش کردن بخاری و رادیاتورهای اضافه، استفاده از البسه گرم و پنجره های دو جداره را از راه های کاهش مصرف گاز در بخش خانگی اعلام کرد.

اوجی با بیان این که بیش از یک سال برای تعیین تعرفه های جدید گازبها کار کارشناسی صورت گرفته است، گفت: هدفمند شدن یارانه گاز، گامی مثبت در جهت تحقق اهداف دولت برای رسیدن نرخ گاز به قیمت 75 درصد میانگین قیمت صادراتی بود.

امسال یک میلیون اشتراک جدید گاز اضافه شده است

وی گفت: مصرف گاز در روزهای گذشته به دلیل ورود موج جدید سرما به حداکثر خود در چند سال گذشته رسیده است، اما نباید فراموش کنیم که در سال جاری یک میلیون مشترک جدید نسبت به سال گذشته به شبکه گاز رسانی کشور اضافه شده است.

وی ادامه داد: دمای هوای دی ماه امسال نسبت به سال گذشته به طور میانگین پنج درجه سردتر بوده است؛ به طوری که در برخی روزهای این ماه 25 استان کشور دمایی زیر صفر داشته اند که بر اساس پیش بینی های شرکت ملی گاز، در صورت اجرا نشدن قانون هدفمند شدن یارانه ها در کشور، مصرف گاز در روزهای سرد دی ماه امسال به 560 میلیون متر مکعب در روز هم می رسید.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، افزود: کشور به هفت ماه گرم و پنج ماه سرد و از لحاظ آب و هوایی به اقلیم یک (مانند آبعلی)، اقلیم 2 (مانند ‌اردبیل)، اقلیم 3 (مانند تهران)، ‌اقلیم 4 (مانند شیراز) و اقلیم 5 (مانند بندرعباس) تقسیم بندی شده است.

وی گفت: کشور از لحاظ دامنه مصرف گاز نیز به 12 پله تقسیم بندی شده است که نرخ مصرف ماهانه گاز در پنج ماه سرد سال در پله 1 برای اقلیم یک تا سقف 300 متر مکعب گاز مصرفی، در پله 1 برای اقلیم 2 تا سقف 250 متر مکعب گاز، در پله 1 برای اقلیم 3 تا سقف 200 مترمکعب گاز، در پله 1 برای اقلیم 4 تا سقف 150 متر مکعب گاز و در پله یک برای اقلیم 5 تا سقف 75 متر مکعب گاز مصرفی به ازای هر متر مکعب 30 تومان محاسبه می شود.

معاون وزیر نفت با بیان این که بهای گاز مصرفی خانگی به صورت پلکانی است، نه تصاعدی گفت: در پله دوم برای اقلیم 1 از 300 تا 400 متر مکعب مصرف، در پله دوم برای اقلیم 2 از 250 تا 300 مترمکعب مصرف، در پله 2 برای اقلیم 3 از 150 تا 250 متر مکعب مصرف برای هر متر مکعب 50 تومان محاسبه خواهد شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.155 seconds.